7 redenen waarom een goede Belgische domeinnaam alsmaar belangrijker zal worden.

0
23
Goede Belgische domeinnaam

Foto : Stockunlimited

1Grote aanbod websites. 

Er komen meer en meer websites. Dus een groot aanbod voor Google om weer te geven in de zoekresultaten. Er komen ook alsmaar extensies bij zoals onder andere  .SHOP.
Het is dan ook moeilijker en moeilijker te bepalen voor de Belgische consument of het aanbod van Belgische origine is. Wees gerust dat een .BE toch net een stapje sneller zal aangeclickt worden.

2.BE geeft de consument meer vertrouwen

Een .BE domeinnaam geeft alvast al veel meer vertrouwen aan deze doelgroep.

Dat dit werkelijk ook zo is zien we bevestigd bij onze Nederlandse buren. Daar geven consumenten duidelijk aan dat ze absoluut een .NL domein verkiezen voor hun aankopen.
U kan dit nalezen in dit officieel verslag van de Nederlandse domeinnaam beheerder.

Kijkt u hier maar eens naar het verslag 2016 trends in Nederland

3Google Adwords krijgt alsmaar meer klanten


Google Adwords
kan zeer nuttig zijn om uw website in de kijker te zetten tussen de zoekresultaten van Google. Daarbij ga je betalen en opbieden tegen de concurrentie om jouw link hoger zichtbaar te maken binnen Google. Dit als de bezoeker bepaalde trefwoorden of zinnen ingeeft.

Daar meer en meer bedrijven gebruik maken van Google Adwords is het logisch dat je hoger en hoger moet gaan bieden om zichtbaar te worden.

Puur en alleen gaan concurreren via Adwords zal dus alsmaar hogere hap in budget geven.

4 Goede relevante domeinnaam, voorsprong in vindbaarheid

Dit terwijl je met een goede relevante domeinnaam, die dus een goed trefwoord bevat, al vooraan de standaard zoekresultaten kan verschijnen. Als er uiteraard een goed aangemaakte website aan gekoppeld is … En ja, er ook inhoudelijk wat te vinden is op uw website.

Een goede domeinnaam met goed trefwoord kan je dus op termijn een pak promotiegeld besparen. Google heeft als hoofddoel de meest relevante websites eerst weer te geven.

De bezoeker is koning. Die wil vinden wat hij zoekt.

Hierop aansluitende komen we aan onze volgende reden …

5Niet zo afhankelijk van Google vindbaarheid.

Je kan veel doen om jouw website beter te positioneren in de zoekresultaten van Google. Maar de concurrentie leert ook bij. En zal zijn website ook verbeteren. Bovendien komt er alsmaar meer concurrentie online.
Dus het zal belangrijker worden dat consumenten jouw bedrijf en website minder moeten zoeken. Maar veelal rechtstreeks jouw website bezoeken. En hoe doen ze dat? JUIST. Via uw goed te onthouden domeinnaam

6Concurreren naast de Google index

Je wilt bezoekers. Dus heb je naast de Google index volgende keuzes :

– Een grote, dikwijls dure, campagne starten voor naamsbekendheid.

– Of een zeer goed te onthouden domeinnaam die je op reclamepanelen, bedrijfswagens en andere media kan weergeven. Los van Google dus. Naamsbekendheid.

Of kunnen we nu zeggen DOMEINNAAMSBEKENDHEID?

Geef toe : wat gaat u sneller en vooral langer onthouden?
DOUCHE.BE of …. BADKAMERSPIERKE.BE ?

7Mobiel alsmaar belangrijker om online te verkopen.

De smartphone is een alledaagse tool die ook inspeelt op de behoefte van snelle info.

Daar kan je handig op inspelen met een leesbare en goed te onthouden domeinnaam.

– Men ziet jouw domeinnaam op de bedrijfswagen of een paneel.
– Het trefwoord in jouw domeinnaam triggert de potentiële klanten om meteen mobiel even uw website te bezoeken. Al is het uit nieuwsgierigheid of actuele behoefte. Doet u dat zelf soms ook niet?

LAAT EEN REACTIE ACHTER