Een staaltje geniale marketing. Had u dit ook bedacht?

0
86
Een extraatje voor de koerier, marketing ten top

Soms krijg je de minst leuke dingen in de brievenbus. Maar deze keer hebben we even een minuutje stilte gehouden met de mond open. Een staaltje van simpele geniale marketing in onze brievenbus.

KEEP IT SIMPLE IS DE BOODSCHAP

Zoals elke moderne Belg kopen we regelmatig in een “stenen winkel”.  Maar af en toe ook eens online. Altijd in blijde verwachting voor de levering van wat we online besteld hebben. Maar we zijn er af en toe eens niet ook.

Sommige koeriers komen dan op een andere dag nog eens terug. En sommige kennen je al wat beter en laten het pakket achter op een door jou eerder aangegeven plaats. En laten dan een net briefje ter vermelding achter. Zo kregen we onlangs dit briefje in de brievenbus. Bekijk het goed want dit is een geniaal simpel staaltje van marketing.

KOSTENBESPAREND, PARTNERSHIP EN PROBLEEMOPLOSSEND

Dat zijn enkele trefwoorden die van toepassing zijn op dit ene briefje met een leuke marketing achtergrond.

Zo zie je hierin volgende zaken :

  • de koerierdienst werkt met een partnership
  • de leverancier van de aangepaste brievenbus heeft een zeer gerichte verdeler van zijn “reclamefolders” via de koerierdienst
  • de koerierdienst heeft een extra inkomst uit de verdeling van de “reclamefolders”.
  • het is een zeer gerichte verdeling naar potentiële klanten. Dus geen 1000 folders in de brievenbus in de hoop dat er enkele mensen op zijn minst de moeite doen om het te lezen.
  • de klant is zeer tevreden van de nuttige informatie en neemt de reclame er graag bij
  • Kortom KLANT-KOERIER-BRIEVENBUS VERKOPER = WIN-WIN-WINOndernemen kan toch soms zo simpel zijn 🙂
extra inkomsten voor de koerier

LAAT EEN REACTIE ACHTER