De dagaanbieder. Een nieuwe partner voor uw KMO?

0
77
de dagaanbieder en de KMO

Foto : Stockunlimited

 


D
agaanbiedingen zijn stilaan “hot” in online België. Elke dag een aanbieding aan sterk gereduceerde prijs die slechts 24 uren geldig is. In Nederland is het één van de grotere kanalen voor ondernemers om hun producten en diensten online te promoten.

Wat heb ik als KMO te maken met dagaanbiedingen?

De meeste mensen hebben wel eens gehoord van Groupon. Eén van de allereersten die het concept van dagaanbiedingen online bracht. Ondertussen zijn er al een pak spelers die een gelijkaardig concept volgen. Zo hebben we in België ook OUTSPOT en Groupdeal.

De online shopper (uw potentiële klant?) kan bij Outspot terecht voor tal van dagaanbiedingen of aanbiedingen van korte duur in verschillende categorieën. Deals van robotstofzuiger tot boxspring, van goedkope citytrips tot een dagje wellness centrum vind je in hun dagacties. Met , naar eigen zeggen, een bereik van meer dan 3,6 miljoen mensen is OUTSPOT al een grote concurrent van Groupon. Als je het aantal leden bekijkt zie je een pak potentiële nieuwe klanten. Niet?

PROMOOT UW PRODUCTEN OF DIENSTEN

Als KMO is een dagaanbiedingssite een extra marketing mogelijkheid om :

  • overstock te verkopen
  • nieuwe diensten of producten te promoten
  • als starter naamsbekendheid in de regio te krijgen of te verbeteren
  • de regionale bekendheid uit te breiden naar landelijke bekendheid
  • potentiële klanten naar uw fysieke winkel te verwijzen
  • groot aantal mensen te bereiken
  • andere doelgroep te bereiken

Voor België is er een website die een overzicht geeft van de actuele Belgische dagaanbiedingen nl. DAGPROMO.BE
Zo zal u zien dat elke dagaanbieder zijn eigen type aanbiedingen heeft. De ene is er eerder voor vakantietrips terwijl de andere eerder huishoudproducten of verzorging zal aanbieden.

HOGE KORTINGEN HEBBEN HUN PRIJS

Een dagaanbieder werkt uiteraard ook niet gratis. En investeert ook een pak in website, ledenwerving en promotie.

Alle mogelijke uitwerkingen in samenwerking met een dagaanbieder hier bespreken is onbegonnen werk. Maar het is vanzelfsprekend dat een dagaanbieder commissie vraagt.
Bespreek met hun eens alle mogelijkheden.

Maar vergeet in al uw enthousiasme nooit telkens de berekening te maken en ook te bekijken of de promotie haalbaar is.

  • kan ik op korte tijd veel nieuwe klanten aan?
  • kan ik op korte tijd grotere bestellingen aan?
  • weet u wat u aan uw korting en samenwerking met de dagaanbieder overhoudt?
  • is dit vergelijkbaar wat betreft kosten met andere reclamecampagnes?
  • vergeet zeker geen limiet in te stellen aan het aantal producten dat u wenst te verkopen via de aanbieding
  • weet dat het eerder draait rond een groter bereik dan winstgevenheid van de actie zelf

Op zijn minst het bekijken waard?

Enkele dagaanbieders actief in België : Outspot, Groupdeal, Groupon en Actie van de dag

LAAT EEN REACTIE ACHTER