Hoe zal men in 2017 uw KMO vinden?

0
156
Trends online 2017

Foto : Stockunlimited

 

U kan natuurlijk blijven teren op uw naamsbekendheid. Maar de concurrentie blijft ook niet stil zitten. Nieuwe klanten naar uw bedrijf krijgen is altijd een uitdaging.

Hoe gaan uw nieuwe klanten uw KMO, producten of diensten vinden?
Of liever, hoe gaan ze op zoek?

Zoeken trends online 2017

Google geeft mobiel priotiteit

We hadden hier al melding van gegeven in ons artikel “Best allemaal mobiel worden”. Mobielvriendelijke websites zullen voorrang krijgen in de zoekresultaten van Google. Logische evolutie. Want de zoekers onder ons gebruiken meer en meer hun mobiele telefoon en tablet. Maak uw website dan ook mobielvriendelijk.

De spraakfunctie als zoekfunctie.

Vooral jongeren geven zoekopdrachten in via de spraakfunctie van hun mobiele telefoon. Beperk dus ook moeilijke woorden in uw domeinnaam of productweergave. Een eenvoudige duidelijke domeinnaam kan hier al voordeel geven. Of met een zeer specifiek trefwoord. Domeinnamen met streepjes of andere speciale karakters of samenstellingen gaan hier dus helemaal de doofpot in. Gesproken zoekopdrachten zijn meestal vragen of complete zinnen.

Men zoekt meer en meer met zinnen.

Waar voorheen in Google vooral trefwoorden werden ingegeven zoeken mensen nu meer en meer met zinnen. Vb. “Wat is blu”, “Hoe een raam vervangen”,”wat is fulfilment“, …
Dit noemen ze longtail-zoekopdrachtenLongtail zoekwoorden bestaan uit 3 of meer zoekwoorden. De automatische invulling van Google tijdens het ingeven van zoekwoorden werkt hier meer en meer aan mee.

Het zal dan ook belangrijk zijn om in uw website hierop in te spelen. Maak secties aan met specifieke directe vraagstellingen en opvolgende antwoorden. Dat zal de vindbaarheid van uw website online verbeteren. Verwerk vragen en antwoorden ook in uw teksten.

Google is momenteel zelfs bezig met nieuwe testen om de bezoeker nog sneller naar de juiste website te sturen. Het Google Rankbrain. Een soort intelligente software die zichzelf “bijleert”. Het systeem analyseert zoekopdrachten en probeert deze beter te begrijpen. Zodat bij volgende gelijkaardige zoekopdrachten sneller naar de juiste websites kan verwezen worden naargelang de vraagstelling.

Kan u zich hier in vinden?

LAAT EEN REACTIE ACHTER