De kracht van een goede domeinnaam in moeilijke tijden.

0
71

Een goede domeinnaam zal nog belangrijker worden dan ooit.

Een krachtige domeinnaam in moeilijke tijden. Nu belangrijker dan ooit.

Het Coronavirus heeft een enorme impact op de economie en vele ondernemers moeten omgaan met nooit geziene omstandigheden. Winkels, bedrijven en horeca ervaren een omzetdaling voor een momenteel onbepaalde tijd.

Zoals te verwachten ging de consument, gezien de omstandigheden, zich richten op het online aanbod om goederen, maaltijden en eender welk artikel alsnog te bekomen. De online verkoop ervaart een gigantische stijging en vele webshops kunnen de vraag zelfs niet bijbenen. Om u maar een voorbeeldje te geven. Amazon ging meteen op zoek naar 100.000 extra werkkrachten om het aantal online bestellingen te kunnen verwerken … Wie nog niet online aanwezig was kan alleen maar toekijken hoe andere onlineondernemers hun verkoopcijfers immens zien stijgen.

Niemand had dit kunnen voorzien. Echter uit elke crisis kan men leren. Als ondernemer kan men hier duidelijk concluderen dat (ook) een online aanwezigheid absoluut noodzakelijk geworden is. Niet alleen voor het veranderde aankoopgedrag van consumenten maar ook voor de meer (noodzakelijk) prijsbewuste consument die, zeker na deze Coronatijd, extra op zijn centen zal letten. Online prijzen vergelijken en producten zoeken zal nu nog meer de trend worden. En eens een klant een andere winkel opzoekt …

Vele consumenten die voorheen nog wat afstandelijk waren voor het online bestellen zijn genoodzaakt geweest de online winkel te leren vertrouwen. Een nieuw segment klanten, de trouwe fysieke winkel klant, is meteen aangetrokken naar de online verkoop. Dit zal zeker na deze periode ook te voelen zijn bij de fysieke winkels. Deze voorheen trouwe klanten zal men moeten terugwinnen …

Wil dit zeggen dat de fysieke winkel ten dode opgeschreven is? Neen, integendeel. Echter diegene die het nu niet combineert met een online aanwezigheid (lees : webshop, bestel- en levermogelijkheid) zal nog veel zwaardere tijden tegemoet gaan.

Misschien heb je de eerste trein gemist maar het is nog niet te laat om te leren uit deze omstandigheden en je klaar te stomen voor de nieuwe maatschappelijke omstandigheden.

Meer en meer ondernemingen zullen zich nu online beginnen positioneren. Wat de concurrentie uiteraard groter maakt. Een goede vindbaarheid en goede domeinnaam zullen nu nog meer bepalend worden voor de omzetcijfers. Wie voorheen het belang van een goede duidelijke domeinnaam niet zag heeft uiteraard het volste recht om zijn stelling aan te houden. De Coronacrisis bewijst nu echter het tegendeel. Ondernemingen die in allerijl nog snel een webshop in elkaar puzzelden om hun bloemen alsnog te verkopen, online eten te laten bestellen, enz.… Vraag is hoe men vindbaar zal zijn … Het webshopadres op de bestaande website plaatsen? De consument bezoekt de website niet meer want … de winkel is voor hun gesloten. Waarom zouden ze dan nog uw website bezoeken? Snel pamfletten in de bus? Elke klant opbellen? Een uitdaging die immens veel energie en kosten vergt.

Wij wensen alle ondernemers veel sterkte in deze moeilijke tijden. Take care!

 

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER